Inspecția tehnică periodică (ITP) este o verificare obligatorie pentru toate vehiculele înmatriculate în România, menită să asigure siguranța pe drumurile publice și conformitatea tehnică a mașinilor.
Deși procesul poate părea simplu, există numeroase motive pentru care un autovehicul poate fi respins. Iată trei situații frecvente care duc la respingerea unui vehicul în urma ITP.
Probleme cu sistemul de frânare
Unul dintre cele mai critice aspecte ale inspecției tehnice este verificarea sistemului de frânare. Dacă frânele nu funcționează corespunzător, vehiculul va fi respins fără excepție. Printre problemele frecvent întâlnite se numără:
-
Inegalitatea forței de frânare între roțile din aceeași axă. Acest lucru poate duce la pierderea controlului în timpul frânării.
-
Uzura excesivă a discurilor sau plăcuțelor de frână. Dacă acestea nu sunt în parametrii specificați de producător, siguranța în trafic este compromisă.
-
Pierderi de lichid de frână sau funcționarea defectuoasă a pedalei de frână.
Dacă mecanicii descoperă astfel de probleme, vehiculul va fi considerat nesigur pentru circulație și respins. Este recomandat să verifici starea sistemului de frânare înainte de a merge la BetaITP.ro.
Emisii de noxe peste limitele legale
Vehiculele trebuie să respecte standardele de mediu stabilite de legislația în vigoare. În cadrul ITP, se efectuează teste pentru a măsura emisiile de noxe, iar dacă rezultatele depășesc limitele permise, vehiculul va fi respins. Acest lucru este frecvent întâlnit la:
-
Vehicule diesel cu filtre de particule înfundate sau defecte.
-
Autoturisme pe benzină cu sistem de evacuare deteriorat sau catalizatoare defecte.
-
Mașini alimentate cu GPL/GNC care nu sunt reglate corespunzător.
Pentru a evita respingerea, este important să faci o verificare prealabilă a motorului și a sistemului de evacuare, mai ales dacă vehiculul tău este mai vechi sau are un consum mare de combustibil.
ITP din Rahova | BetaITP.ro
Defecțiuni majore la sistemul de iluminare sau semnalizare
Un alt motiv comun pentru respingerea vehiculelor în cadrul ITP îl reprezintă problemele cu sistemul de iluminare sau semnalizare. Acestea sunt esențiale pentru siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic. Printre defecțiunile întâlnite se numără:
-
Faruri nefuncționale sau reglate incorect. Un fascicul de lumină care nu este corect direcționat poate afecta vizibilitatea șoferului sau poate orbi alți conducători auto.
-
Lipsa unor becuri de semnalizare funcționale (stopuri, semnalizatoare laterale, lumini de mers înapoi).
-
Becuri neconforme cu specificațiile vehiculului (intensitate prea mică sau culoare nepotrivită).
Înainte de inspecție, asigură-te că toate luminile sunt funcționale și că farurile sunt reglate corespunzător pentru a evita respingerea.
Ce se întâmplă dacă vehiculul este respins la ITP?
În cazul în care vehiculul tău nu trece inspecția, vei primi un raport detaliat care indică deficiențele constatate. Ai la dispoziție 30 de zile pentru a remedia problemele și pentru a efectua o nouă inspecție. Reverificarea se face, de regulă, la aceeași stație ITP din Rahova, iar aceasta este gratuită sau are un cost redus, în funcție de politica stației.
Pentru o inspecție rapidă și de încredere, poți apela la BetaITP, stația autorizată RAR din sectorul 5, București. Contactează-ne acum la 0722363781 sau vizitează BetaITP.ro. Te asigurăm că mașina ta va fi verificată conform celor mai înalte standarde!